Lanserer Altinget Digital etter påske

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Altinget lanserer straks det som blir avisens syvende nisjesatsing, Altinget Digital.

– Norge og verden er under ombygging. Den digitale omstillingen er omfattende, kostbar og vanskelig. Den krever stor politisk handlekraft. Derfor går Altinget nå inn i dette politikkområdet med stor tyngde, sier sjefredaktør Veslemøy Østrem i Altinget i en pressemelding.

Nysatsingen skal lanseres etter påske.

Altinget
Sjefredaktør Veslemøy Østrem og kommersiell direktør Marius Zachariasen.

Siden oppstarten i oktober 2022 har Altinget etablert egne nisjer på politikkområdene klima og energi, forsvar, helse, arbeidsliv og EU. I tillegg når Altinget Løvebakken ut til abonnenter som ønsker å følge de viktigste hendelsene i det politiske landskapet.

– Etter oppstarten har stadig flere kontaktet oss om digitalpolitikk, og har etterspurt en kontinuerlig dekning av dette politikkområdet. Våre analyser har også vist at det er rom for et medieprodukt som går inn på dette politikkområdet. Mange skriver godt om teknologi, men vi mener Altinget kan fylle et rom i dekningen av det politiske arbeidet med å digitalisere kommuner, fylker og staten Norge. Det blir også viktig å følge med på EUs reguleringer, sier Østrem.

Powered by Labrador CMS