TV 2-konsernet styrker resultatet

Nils Martin Silvola
nyhetsstudio

– Jeg er glad for at norsk kvalitetsinnhold, strømmerekorder og salg av datterselskap bidrar positivt i et tøft marked, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør i TV 2 og administrerende direktør i TV 2 Gruppen, i en pressemelding.

Konsernet som består av en rekke medie- og teknologiselskaper, inkludert TV 2 AS, økte i fjor driftsresultatet i forhold til 2023 og endte på 425 millioner kroner. TV 2 Gruppen omsatte for 7,4 milliarder kroner, på nivå med året før.

Tallene «ville vært annerledes» uten fjorårets salg av Wolftech Broadcast Solutions, påpeker konsernet selv, og Sandnes peker på flere utfordringer:

– Selv om det er gledelig med en omsetning på nivå med 2023, vet alle vi som jobber i TV 2 at 2024 har vært et tøft år. Vi har vært gjennom omorganisering og kostnadskutt og vi opplever en prisgalopp på viktige sportsrettigheter. I tillegg tok regjeringen vekk momsfritaket på våre nyheter fra 2023, selv om ingen ser ut til å være for den beslutningen. Det rammer oss fortsatt hardt i den globale konkurransen vi står midt i, sier han i meldingen.

Powered by Labrador CMS