Flere norske prosjekter hedret i Digital Media Awards 2025

Nils Martin Silvola
nyhetsstudio
Jarle Grivi Brenna (sittende) og Øyvind Engan (bak) fra Redaksjonell utvikling i VG var sentrale for EM-profeten, mens Julie Tran ledet høydesendingen under USAs valgnatt.

Både Schibsted- og Amedia-prosjekter stakk av med priser under Digital Media Awards 2025, som arrangeres i regi av utgiverorganisasjonen WAN-IFRA.

Amedia vant pris for sin løsning for personalisert innhold.

– Jeg er oppriktig stolt på vegne av alle som har bidratt til å utvikle disse funksjonene. I Amedia har vi løst personalisering på en måte som ikke undergraver journalistikkens vesentlighet, men tvert imot hjelper redaktører og journalister med å løse kritiske utfordringer i en tidsalder hvor digital distribusjon er ekstremt komplisert, sier nyhetsdirektør Markus Rask Jensen i en pressemelding.

I kategorien «audience engagement» ble VG hedret for sin tjeneste EM-profeten, mens BT ble hedret for ny videofeed og frontkarusell i høydeformat.

VG vant også pris for videobruk under dekningen av den amerikanske presidentvalgkampen.

Powered by Labrador CMS